Jag har för första gången i mitt liv gjort en film. Det blev en dokumentärfilm om Hässjö Baptistförsamling. Till vårt jubileum i sommar har jag nu gjort en film som till stor del utgår från tidigare jubileumsberättelser. Filmen handlar om tiden före bildandet, utmaningarna vid bildandet och livet fram till idag. Allt avslutas med en kort predikan om framtiden. Vill du titta på den hittar du filmen på Ebenesers kanal på Youtube (sök Ebeneser Söråker). Men det går givetvis att titta här också.